Volné pozice/Kariéra | Blog | Pro média | Kontakt | |

Zůstaňte informovaní

Přihlašte se k odběru článků, rozhovorů a novinek od New Wave Service zdarma.

New Wave Service nebude sdílet Váš e-mail s žádnou jinou organizací a umožní Vám kdykoliv se odhlásit.

Největší chyby při pojmenování firmy

Pojmenování firmy často podnikatelé berou na lehkou váhu a neuvědomují si, že špatný název může jejich firmu i poškodit.

Pojmenování společnosti by však podnikatelé podceňovat neměli, kromě toho, že jim název nemusí projít u rejstříkového soudu, rovněž riskují, že zákazníci si je nezapamatují či si je dokonce budou plést s konkurencí.

Název společnosti by měl být originální, krátký, znělý, nezaměnitelný a snadno vyslovitelný.

Ukážeme si 5 největších chyb:

1. Zaměnitelný název s jinou firmou

Hlavní a častou chybou je volba stejného, zaměnitelného nebo klamavého názvu. Zákon přitom takové pojmenování zakazuje. Pokud nově zakládaná firma takový název zvolí, rejstříkový soud registraci takové nové firmy nepovolí. To znamená podstoupit celý proces znovu, což může náklady na zahájení podnikání zdvojnásobit.

2. Příliš úzce zvolený název

Mnozí podnikatelé volí při založení firmy název dle svého aktuálního zaměření a neuvažují nad možností, že by do budoucna mohli svůj byznys změnit či rozšířit do dalších oborů. Pokud k tomu dojde, jejich jméno pak nepůsobí důvěryhodně.

3. Název neodpovídající cílové skupině

Občas podnikatelé zapomínají na svoji cílovou skupinu, že to platí i pro volbu názvu. Stává se, že podnikatel zvolí jméno, které se líbí jemu, ale není relevantní pro cílovou skupinu.

4. Jméno do názvu

Při použití jmen by si rovněž měli klienti uvědomit, že budují i určitou značku a tím i tradici a s tím spojené renomé. Firmy by se měly jmen svých zakladatelů spíše vyvarovat. Pokud některý ze společníků, jehož jméno je použito, odejde a nebude souhlasit s tím, aby bylo dále se společností spojeno, pak se musí změnit i obchodní firma a tím je ohrožen často dlouho budovaný věhlas a dobrá pověst. 

5. Spojení popisných názvů  

Podnikatel místo vymýšlení nějakého unikátního názvu svůj (nejčastěji webový) projekt nazve jen popisně a doufá, že se tento opis stane časem značkou. Většinou se nedočká a místo toho si jeho jméno zákazníci věčně pletou s konkurentem, který použil obdobný princip, jen zvolil jiná synonyma.

Výběr názvu firmy nepodceňte

Strávit nad výběrem názvu pro firmu příliš dlouhou dobu samozřejmě nemá smysl, podceňovat ho byste ale také neměli. Odborníci doporučují zamyslet se především nad detaily a dále přemýšlejte nad tím, zda je váš název jednoznačný. 

 
Kategorie: Články







blog comments powered by Disqus