Volné pozice/Kariéra | Blog | Pro média | Kontakt | |

Zůstaňte informovaní

Přihlašte se k odběru článků, rozhovorů a novinek od New Wave Service zdarma.

New Wave Service nebude sdílet Váš e-mail s žádnou jinou organizací a umožní Vám kdykoliv se odhlásit.

Zpožděný let

Chystáte se na dovolenou, máte vše sbaleno a jste již na cestě na letiště a najednou zjistíte, že váš let má zpoždění. V dnešním článku vám řekneme, zda máte či nemáte nárok na nějakou kompenzaci. 

Pokud váš let bude opožděn o více, jak 3 hodiny automaticky vám vzniká nárok na kompenzaci. Výjimkou je pouze zpoždění letu z důvodu tzv. mimořádných okolností, tedy takových, kterým dopravce nebyl schopen zabránit. Výše odškodnění se v letecké dopravě pohybuje od 250 do 600 eur a reklamaci je možné provést až 3 roky zpětně.

V případě zpoždění letu, který vznikl kvůli mimořádným okolnostem, za které se obecně považuje nepříznivé počasí, stávky zaměstnanců na letišti, politické nepokoje či srážka s ptákem, tak se výše odškodnění stanoveného Evropskou unií odvíjí od délky daného letu:

- 250 eur – let kratší než 1 500 km

-400 eur – let delší než 1 500 km v rámci EU, Norska, Islandu a Švýcarska nebo mimo EU při letu v rozmezí 1 500 – 3 500 km

-600 eur – let delší než 3 500 km

Pokud váš let nemá zpoždění delší jak 3 hodiny, ale je delší než 2 hodiny, sice vám kompenzace nevzniká, ale máte nárok na občerstvení a dva telefonní hovory.
Dalším příkladem je zpoždění letu způsobené technickou závadou, dle nařízení vám vzniká nárok na finanční kompenzaci.

Snad se Vám tyto potíže vyhnou a přejeme krásnou dovolenou!


Kategorie: Články







blog comments powered by Disqus